mohamad-alipoor.persianblog.ir

دکتر بهمن قادریان اظهار کرد: علت اصلی پوکی استخوان کمبود کلسیم و ویتامین D در بدن است. هر فرد باید روزانه معادل 1.5 گرم کلسیم دریافت کند تا دچار پوکی استخوان نشود.


وی افزود: برای کامل شدن پروسه جذب کلسیم باید دستگاه گوارش، کبد و کلیه فعال باشند. بروز مشکل در کار هریک از این اندام‌های بدن موجب می‌شود جذب کلسیم به خوبی صورت نگیرد.

قادریان گفت: مواد غذایی حاوی ویتامینD مانند زرده تخم‌مرغ، روغن ماهی و غلات غنی شده بهترین مواد غذایی برای جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان‌ هستند. فراورده‌های لبنی هم کلسیم فراوانی‌ دارند. مصرف روزانه چهار لیوان شیر یا ماست می‌تواند کلسیم بدن را تامین کند. البته فردی که در صورت مصرف فراورده‌های لبنی دچار مشکل گوارشی می‌شود، می‌تواند کلسیم را به صورت دارویی مصرف کند. قرص‌های کلسیم باید روزانه در سه وعده همراه با غذا میل شود تا جذب اندام‌های بدن شود.

عضو هیات‌علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز تصریح کرد: آمار دقیقی از جمعیت مبتلا به پوکی استخوان در دسترس نیست ولی در ایران و خوزستان جمعیت زیادی به این بیماری مبتلا شده‌اند. تقریبا تمامی افراد مسن و خانم‌ها پس از یائسگی با این مشکل مواجه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیماری‌های مزمن مانند دیابت، بیماری‌های ریوی و بیماری‌های قلبی و عروقی هم باعث می‌شوند بدن میزان زیادی از کلسیم استخوان‌ها را جذب کند و تراکم استخوان‌ها کاهش یابد.
نوشته شده در ۱۳٩٠/۸/۱٢ساعت ۳:٠٢ ‎ب.ظ توسط محمد علیپور نظرات () |
 فال حافظ - فروشگاه اینترنتی - قالب وبلاگ